hacked iphone5s

بنظر بیشتر مردم هر دستگاهی به راحتی قابل ردیابی و دزدی اطلاعات است ولی در اتفاق که اخیرا رخ داده این مسعله رو زیر سوال میبره!

اتفاق

2 ماه قبل تروریست به نام سید فاروک و همسرش در منطقه San Bernardino آمریکا  14نفر رو به قتل رسوندن و بعد از تعقیب و گریز با پلیس کشته شدن.

پلیس که بدنبال مدارک برای شناسایی افراد این گروه بود لبتاب با اطلاعات پاک شده و تلفون همراه فاروک رو پیدا کرد. (iPhone 5c)

FBI  

FBI قادر به انجام رمزگشایی آیفون5سی نبوده و از اپل درخواست کمک میکند و همچنین به حکم دادگاه اپل باید با FBI همکاری کند.


APPLE

اپل سال هاست که توی زمینه امنیت و حفظ حریم شخصی به خوبی عمل کرده و به گفته اپل از iOS 8 به بالا حتی خود اپل هم نمیتونه دستگاهی که خودشون تولید کردن رو رمزگشایی کنه!(که فکر نمیکنم اینجوری باشه)

حالا اپل به حکم دادگاها اطلاعات iCloud این شخص رو به FBI داده ولی بک آپ به 2ماه قبل برمیگرده و فایده ای نداره ,  طبق صحبت اپل هیچ راهی برای بدست آوردن اطلاعات درون آیفون وجود نداره (بلکه رمزش رو بدونند!)

_

FBI از اپل درخواست دارد که در آینده امنیت سیستم عامل خودش رو کاهش بده و راهی برای هک کردن آیفون های آینده بجا بگذارد تا توی این موارد بشه به اطلاعات گوشی دست پیدا کرد

 به این معنیه در نسخه جدیدی از iOS همرا با یک کلید ورود برای fbi ؟!

تیم کوک CEO یا مدیر عامل اپل به این صحبت واکنش داده و گفته همچین کاری عملی نیست چون اگه این حفره به جا مونده بوسیله ی هکر یا سازمان مخربی پیدا بشه براحتی میتونه اطلاعات مهم کاربرهای ما رو بخطر بندازه 

همچنین شرکتهایی مثل گوگل فیسبوک و واتس اپ هم از اپل حمایت کردند


اپل آیفون رو برای FBI باز نکرد. حالا توانایش رو نداشته با بخاطر حفظ حریم شخصی کاربراش این کار رو کرده معلوم نیست

اپل به فکر Backdoor و راه ورود نیست بلکه با فشار دولت مجبور به این کار بشه! 


نوشطه شده توسط badsec در DirtyOS